სახლში მიწოდების სტრატეგია შემდეგი კომპანიებისთვის
ამური ბაგაური
IBSU, მარკეტინგის საბაკალავრო პროგრამა
დღეს მსოფლიო პანდებიის პირობებში დაწესდა მრავალი შეზღუდვები, რამაც მნიშვნელოვნად შეცვალა სამომხმარებლო ბაზარი და ელექტრონულ კომერციას დიდი განვითარების საშუალება მიეცა. ამ შეზღუდვების ფონზე მრავალი კომპანია გაკოტრდა, რადგან ვერ მოიფიქრეს თუ როგორ მიეწოდებინათ საკუთარი პროდუქცია მომხმარებლისთვის,რადგან ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება ადამიანების მთავარი პრიორიტეტი გახდა. მხოლოდ ისეთი კომპანიები, როგორიცაა გლოვო და ვოლტი გახდნენ ელექტრონული კომერციის ბაზარზე პიონერები და მისი საკმაოდ დიდი წილი დაიკავეს. ამ ორმა კომპანიამ შესთავაზა მრავალ საწარმოს სახლში მიტანის საუკეთესო სერვისი, რამაც ზოგ მათგანს დიდი პრობლემები მოუგვარა.ეს არის მესამე თაობის კომერცია და გულისხმობს 30 წუთში ან უფრო ნაკლებ დროში, ყველაფრის მიწოდებას, ქალაქის ფარგლებში.ამ ორ კომპანიის შორის გლოვო მეტად ცნობილია მსოფლიოში და იგი თანამშრომლობს ისეთ ბრენდებთან ,როგორიცაა: Unilever, IKEA, Nestle და L’Oréal; ადგილობრივ ბაზარზე კი Glovo-ს პარტნიორები გახლავთ: „სუპერი“, Miniso, iPlus, Apple City, Carrefour, „გუდვილი“, „ნიკორა“, „სპარი, Europroduct და სხვა, ასევე როგორც Wolt-ს.
აქედან გამომდინარე მე შევეცადე მომეძებნა შემდეგი კომპანიების პროდუქტები ამ პლატფორმებზე, რადგან დღევანდელ დღეს სახლში მიწოდების საუკეთესო შესაძლებლობა ამ ორ პლატფორმას გააჩინია, რადგან ასეთ პარტნიორობის საფუძველზე ორივე მხარე (მეწარმე და სერვისის მიმწოდებელი) დიდ მოგებას იღებს.
მხოლოდ ჩემი ძიებიდან გამომდინარე აღმოჩნდა ,რომ ყველაზე მისაწვდომი და კარგად ჩამოყალიბებული გვერდი ჰქონდა კომპანია მეამას,მას ამ აპლიკაციებში ჰქონდა შექმნილი ცალკე გვერდი, რაც საკმაოდ მოსახერხებელი იყო მომხმარებლისთვის. ნატახტარს რაც შეეხება მათ არ ჰქონდათ შექმნილი ცალკე გვერდი ამ კომპანიის პროდუქციის შეძენა შეიძლებოდა სუპერმაკეტებისა და კაფე-ბარების მეშვეობით. ჩემი აზრით მათ ჩათვალეს ,რომ მომხმარებელმა იცის სად შეიძლება შეიძინოს მათი პროდუქცია,რადგან მათი პროდუქტი უმეტეს სუპერმარკეტში არის განთავსებული და მომხმარებელს ამ კომპონენტში არანაირი შეზღუდვა არ ექნებოდა. მხოლოდ დანარჩენ ორ საწარმოს, მანნას მხოლოდ ერთ ფლატფორმაზე კონკრეტულად (Wolt-ზე) ჰქონდა განთავსებული შავი ჩაი, მოცვის ფოთლით, 70 გრ. ჩემი აზრით ეს საკმაოდ დიდ პრობლემას შეუქმნის ამ კომპანიას,რადგან მათ ბოლომდე ვერ გამოიყენეს ბაზარზე არსებული შესაძლებლობები და ამით მათ შესაძლოა ბაზრის გარკვეული წილი დაკარგონ.მხოლოდ გურჯაანის ნაყინის პროდუქცია საერთოდ არ იყო განთავსებული არც ერთ პლათფორმაზე.
MEAMA
მეამას აქვს საკუთარი გვერდი ამ მხრივ ამ კომპანიამ საკმაოდ დიდი ნაბიჯი გადადგა სახლში მიწოდების სტრატეგიის გაუმჯობესებაში.ამ აპლიკაციის მეშვეობით მომხმარებელს შესაძლებლობა აქვთ შეუკვეთონ მეამას თითქმის სრული პროდუქცია ყავიდან დაწყებული დამთავრებული აპარატის საწმენდი საშუალებებით, მაგრამ ამ არჩევანში არ შედის უშუალოდ აპარატები.რა თქმა უნდა უამრავ კომპანიას შეეძლო თვითონვე შეექმნა სახლში მიწოდების სერვისი, მაგრამ ამ ყველფერს დასჭირდებოდა საკმაოდ დიდი რესურსები, რაც ამ პანდემიის დროს საკმაოდ რთული მოსაძიებელია და უმეტეს კომპანიას ამ კომპონენტში სირთულეები აქვთ.
მხოლოდ რაც შეეხება Wolt-ის ფლატფორმას.ამ აპლიკაციის საშუალებით მეამას მომხმარებელს ასევე აქვს ექსკლუზიური შეთავაზებები,როგორიცაა ევროპული და ამერიკული ყავის ნაკრებები.მხოლოდ ვოლტის შეთავაზება მხოლოდ ამით არ განსხვავდება ვოლტი ასევე საშუალებას აძლევს მომხმარებელს შეიძინოს მეამას ევრუპული ფორმატის ყავის აპარატები,რაც კომპანია მეამასთვის დიდი პლიუსია. საბოლოოდ რომ შევაჯამოთ მეამამ საკმაოდ მარტივი და წარმატებული თანამშრომლობის სტრატეგია აირჩია სახლში მიწოდების საკითხთან დაკავშირებით,რადაგნ მათ პირველ რიგში არ გაწიეს დამატებითი დანახარჯები ახალი მიტანის სერვისის ჩამოყალიბებაში და მათ ასევე ამ ორი კომპანიის დახმარებით შეძლეს სრულყოფილად მიეწოდებინათ სრული პროდუქცია.ასევე მეორე მხრივ ამ აპლიკაციაში მეამას საკმაოდ დიდი რეიტინგი აქვს ,რაც იმას ნიშნავს რომ ეს მიწოდების სტრატეგია წარმტებით მუშაობს და მომხმარებელი კმაყოფილია.მეამას გუნდმა შეძლო მოეძებნა ამ კრიზისულ დროს მიწოდების საუკეთესო გზა და არ დაეკარგათ თავისი მიზნობრივი მომხმარებელი და ამასობაში საკუთარი პოზიციონირება ბაზარზე უფრო გაამყარეს.
საბოლოოდ ,რაც შეეხება დანარჩენ სამ კომპანიას ჩემი აზრით მათ უნდა მიმართონ მოემას წარმატებულ მაგალითს,რადგან დღევანდელ დღეს ასეთი თანამშრომლობა მიწოდების სერვისების კომპანიებთან მომგებიანი სტრატეგიაა და ზოგისთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი. მათი დახმარებით უმეტეს მწარმოებელ კომპანიას არ სჭირდება დამატებითი ინსვესტიციების გაწევა ახალი მიწოდების სერვისი შემუშავებისთვის,რაც ამ პანდემიის დროს საკმაოდ რთულია.ასეთმა თანამშრომლობამ შეიძლება არა მარტო შეანარჩუნებისნოს კომპანიას საკუთარი პოზიციონირება ბაზარზე ,არამედ მოიზიდოს ახალი სამომხმარებლო სეგმენტი და მეტად გაამყაროს საკუთარი ბაზრის წილი.